FLYTTKVÄLL!

0kommentarer

Igår vid 15 tiden skulle jag ta bilen hem till Alexandra där jag hade tänkt vara en stund innan vi två skulle åka och hämta upp Mickan. Dock tog det lite mer än 1,5 timme innan jag ens kom iväg hemifrån. Jag fick nämligen inte igång bilen, den ville inte starta. Då jag inte kört på några dagar så hade batteriet dött, jag ringde både mamma och pappa i panik och grät.
 
Pappa försökte hjälpa mig på alla möjliga sätt han kunde men inget funkade. Jag frågade våra grannar om dom kunde försöka hjälpa mig med startkablar men bilen ville inte starta då heller. Den var totalt stendöd. Det slutade med att jag fick ta bussen till centrum och möta Alexandra där. Sprang in på systemet en snabbis och sen efter fem kom vi äntligen iväg. Båda stressade som bara den!
 
Väl hemma hos Mickan så hjälpte vi henne att flytta. Hon bodde tidigare på våning 1 och har nu flyttat upp till 4. Flyttandet flöt på ganska bra och det mesta fick vi faktiskt upp i hissen, var ett himla pulande med soffan men den gick in. Sängen gick tyvärr inte in i hissen men det var inga sura miner för det, vi fick nämligen bärhjälp utav tre grabbar som bodde i huset! Tog två minuter och sen var den uppe, vi behövde inte ens lyfta ett finger och sen kunde vi tjejer fortsätta våran myskväll.
 
Efter 01 någon gång så började vi känna oss trötta så vi bestämde oss för att åka hem. Då jag körde Alexandras bil hem så var jag tvungen att parkera den hemma hos dom, så mamma kom och mötte upp mig och så promenerade vi hem.
 

Kommentera

Publiceras ej