TGIF

0kommentarer

Vilken skön och lugn dag jag har haft idag. Började 8 imorse. Var med barnen i en timme innan vi hade planering till halv elva. Efter det åt vi lunch, jag hade rast och när jag hade kommit tillbaka från rasten var det bara att sätta på sig ytterkläderna och bege sig iväg till ishallen för att åka skridskor med 7 barn. Alltid lika roligt och idag var Evelina också med och åkte vilket bara var lite extra roligt.

Vi åkte till lite efter ett och sen gick vi tillbaka till förskolan. Hann vara inne ett tag, åt lite mellanmål och när det var dags för alla barnen att gå ut hade klockan hunnit bli kvart över över två och då fick jag gå hem för dagen. Har en tidig fredag i månaden och just den här fredagen kunde inte ha passat bättre att sluta tidigt på. Har missat den några gånger på grund av planerningsdagar och liknande och just nu när vi har löss och magsjuka som går runt är det väldigt uppskattat att gå hem tidigt. Vi har två barn som hade lekt hemma igår och sen hade dom mått illa och spytt. Hoppas bara det inte kommer till mig och hälsar på!

Efter att jag kom hem idag så har jag legat i sängen och kollat på Kronjuvelerna på Svt play. Har ett avsnitt av tre kvar att se. Den är lite skum men ändå bra och sevärd. Nu dom senaste timmarna har jag ätit middag och städat hela mitt rum. Haft kläder över hela golvet som jag inte orkat röra på en vecka. Nu är allt det borta och mycket är kastat i tvätten. Har också fått bort en massa saker som legat ovanpå min byrå och fått ordning här och var. Väldigt skönt faktiskt!

Resten av kvällen består nog av lite mer datatid, bra musik och efter det en film eller två! Puss

Kommentera

Publiceras ej