30/1

0kommentarer

Ligger i sängen och surfar lite på min ipad samtidigt som jag tittar på tv. Strax hade jag tänkt gå och lägga mig, är så trött att jag förhoppningsvis kommer somna snabbt när jag väl lägger mig ner.
Då vi har en kollega som är på semester och en som är sjuk så har vi haft det lite körigt hos oss idag. Från början skulle jag ha jobbat mellan 8-15.45 (egentligen slutar jag 14 på måndagar) men när en tjej blev sjuk var jag tvungen att jobba till 17 istället så idag har jag jobbat i 9 timmar och det är inte så jätteuppskattat för tillfället speciellt inte när måndagar annars är min enda tidiga dag och sen ska jag redan jobba över en massa resten av veckan. Men jag får helt enkelt stå ut och vara glad för dom extra pengarna jag får nästa månad istället.
Sen hade vi faktiskt en ganska lugn måndag med bara 18 barn så det har varit helt okej och eftermiddagen flöt på ganska snabbt. När jag skulle gå över till humlan kvart i fem hade jag bara två barn kvar och det händer inte alltför ofta. Snacka om lite tur då jag aldrig brukar jobba så sent annars, har man riktig otur kan man ha minst fem barn ensam och det är inte alltid så roligt.
Nu ska jag börja göra mig i ordning för sängen. Puss och godnatt!

Kommentera

Publiceras ej