ALEXANDRAS OCH SANDRAS DAG!

0kommentarer

Ja, för idag har jag namnsdag! Inte något viktigt egentligen men man blir alltid lite extra glad när de är någon som kommer ihåg.

Annars har min dag sett ut så här:

Jag kan möjligtvis vara en utav dom mest klantigaste människorna i världen. Jag har i princip gjort illa mig eller ramlat varje dag den här veckan. Inte min vecka helt enkelt.

Iallafall så spenderade vi eftermiddagen ute idag eftersom det var så underbart väder. Har några barn som alltid ska envisas med att göra sånt dom vet att de inte får. Som att till exempel åka rutschkana när den här hal. Självklart var jag tvungen att ställa mig i kanan för att dom inte skulle åka. Vet inte vad jag tänkte, så här i efterhand men gjort är gjort. När jag stod där, så satt det en kille framför mina fötter och så började han krypa upp i kanan och så helt plötsligt glider han ner på mig och jag ramlar och slår i hakan i hans hjälm. Sen slår jag i knät och handen i den hårda metallen. Det gjorde så ont att jag var sekunder ifrån att börja gråta, hade på riktigt tårar i ögonen och gråten i halsen. Ont i tänderna fick jag också eftersom jag slog i hakan så hårt. Haltade omkring resten av eftermiddagen och halv fem slutade jag och fick äntligen åka hem.
Utöver min olycka var eftermiddagen ändå ganska bra, var ute i solen och byggde lite snögubbar och sånt. För första gången på länge så frös jag inte ens när vi var ute. Och då var vi ändå ute från ungefär 14-16.30. Riktigt härligt och jag hoppas att det fina vädret fortsätter.

Idag har vi också varit iväg och åkt skridskor. Hade med oss sju barn och det är lika roligt som vanligt att åka. Idag hade vi dessutom hela rinken att åka på, oftast brukar vi bara få använda halva då det är en massa hockeykillar som tränar på andra halvan.

Sen jag kom hem efter jobbet har jag mest tagit det lugnt. Är fortfarande inte helt kry och pigg så jag bestämde mig för att det fick bli en hemmamysfredag! Hade från början tänkt träffa några vänner men jag orkade verkligen inte ta mig ut genom dörren, haha.

Kommer väl förmodligen hoppa i säng ganska snart då jag är helt slut. Två jobbiga dagar har de varit och en väldigt lång jobbvecka. Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej