LÅNG DAG

0kommentarer

Kom hem från jobbet för ungefär en timme sen. Har haft föräldrarmöte för det nya barnen som ska börja hos oss. Vi presenterade oss för alla föräldrar och sen visade vi gräshoppan för de föräldrar som ska ha barn inne hos oss. Vi kommer ha två nya som börjar nästa vecka.

När vi hade visat runt i våran lilla byggnad så berättade vi litegrann hur det funkar där inne, allmänt om dagiset och barnen. Sen pratade vi om hur vi jobbar och hur annat funkar runt omkring. Det kändes bra och tiden bara rann iväg. Helt plötsligt hade vi suttit där i en och en halv timme.

Vid åtta när alla hade gått så cyklade jag hem. Och nu ska jag äta middag och sätta på en film. Är helt slut i huvudet efter denna långa dag så jag orkar inte göra så mycket annat. Puss och kram

En liten komisk sak som hände idag. Hade en liten tjej som hette Johanna, hon satt i mitt knä idag när vi var ute. Hon var lite småtrött då hon inte hade sovit på vilan tidigare. Helt plötsligt så hade hon slocknat där i knät. Så där satt jag och la pussel samtidigt som hon sov. Som tur var så kom hennes mamma inte så långt efter hon somnat, så hon vaknade till ganska fort när jag sa att hon var där. Nu börjar jag undra om jag har en sövande famn eftersom ungefär samma sak hände förra veckan. Den enda skillnaden då var ju att det var Anton som somnade i mitt knä :P

Kommentera

Publiceras ej