SJÄTTE OKTOBER

1kommentarer

Ja, då var man hemma i Stockholm igen och det känns väldigt bra. Förutom att min bror typ hatar mig för att jag har kommit hem och tagit mitt rum ifrån honom. Undrar hur länge han kommer gå omkring och sura för det?!

Kom fram med bussen tjugo över sex imorse. Det var snorkallt och det blåste som satan. Stod och väntade på mamma i tjugo minuter innan hon kom och det var inte särskilt kul kan jag säga. Den här gången kunde jag iallafall sova på bussen så jag var inte helt dödstrött. Hade både kudde och tröja med mig så jag låg fakiskt ganska bekvämt. Förutom att jag får så jäkla ont i svanken. Då stolarna inte alls är sköna när man sitter i dom.

Vi tog tunnelbanan med all packning vilket inte var så roligt men jag behövde iallafall inte gå och bära på allt, den här gången hade jag mamma. I Oslo hade jag turen att få hjälp av en kille en liten bit och tur var det för jag höll på och avlida med två rullväskor, en stor bag, datorväska och handväska. Lite roligt var det att han som hjälpte mig också var svensk.

Något annat som var lite komiskt var att det var en annan kille på bussen som åkte hem till Stockholm där, som åkte ner till Oslo samtidigt som oss för en månad sen. Han var också snäll och hjälpte mig litegrann.

Iallafall kom jag hem till huset runt åtta i morse. Åt frukost och sen la jag mig ner i soffan och efter ett tag så somnade jag. Vaknade runt ett och då packade jag upp väskorna och ja, det var inte lite saker jag hade med mig hem, haha.

Annars idag har jag inte gjort många knop. Mest tagit det lugnt, varit inne på datorn, kollat på tv och fixat lite med min iphone som jag längtat efter då jag lämnade den hemma när jag var i Norge.

Nu ska jag fortsätta kolla på tv och bara ta det lugnt. Imorgon blir det nog lite planering för vad jag behöver göra framöver. PUSS

1 kommentarer

Sandra

09 Oct 2010 15:05

Åh! Är glad att ha en tredjedel av er hemma igen! :) förstår inte att du klarat dig utan din ilur! :O



(vem ska nu hålla koll på busfröna i Norge, förresten?!)



Vi måste ju ses Alice! ;)

Kommentera

Publiceras ej