DAGARNA SOM GÅTT

0kommentarer

Efter jag varit och jobbat i torsdags åkte jag till centrum och letade efter något att ha på mig på julfesten som var i fredags. Gick och hälsade på Frida som jobbade och träffade också Alexandra. Länge sen vi sågs så det var kul att prata litegrann. Jag fick i allafall med mig en fin svart tröja hem och så köpte jag också en kofta, lite smycken och ett diadem.

På fredagen bestämde jag mig för att åka in till stan. Träffade Danne ute på parkering och fick istället skjuts till centrum vilket var toppen då vädret inte alls var särskilt roligt. Väl inne i stan mötte jag upp mamma på Zara. Handlade ett par byxor som jag senare hade på mig på kvällen. Gick också runt och letade efter en klänning men den hittade jag inte. Men istället kom jag hem med en annan klänning och lite underkläder.

När jag kom hem från stan tog jag det lugnt ett tag innan jag började göra mig iordning. Pysslade med ett halsband som jag inte hann klart med så jag var tvungen att sitta och pilla med det på bussen men jag hann klart innan jag kom fram.

Runt halv sex var jag på jobbet där Stefan skulle hämta upp oss för att skjutsa oss hem till honom och Pernilla. Då inte alla hade kommit så åkte jag, Rikard och Jonny med först. Hemma hos dom så bjöds det först på lite glögg och sen var det en liten rundtur på huset. Efter ett tag när alla hade droppat innan så satte vi oss vid bordet och började äta. Det var julskinka, korvar, köttbullar, sill och mycket mer och jag åt till jag var proppmätt. Efter jag vilat magen ett tag blev det lite vin och julgodis och även en snaps gled ner. Hela kvällen satt vi allihop runt bordet och pratade och hade det riktigt trevligt. Mot slutet var vi inne på youtube och kollade på en massa roliga klipp, bl.a Johan Glans.

Efter tolv någon gång började alla bli trött och vi beställde två taxibilar. Jag, Jonny och Björne åkte i den sista taxin och eftersom jag skulle av sist var jag lite orolig över pengarna men Björne som hoppade av först gav chauffören en femhundring och sa att vi kunde åka vidare på den. Släppte av Jonny inte långt därefter och så trodde chauffören att jag också skulle av och skrev ut kvittot. Men som tur var så stannade han taxametern på 80 kronor påväg hem till mig så mer behövde inte jag betala från trollbäcke. Väldigt schysst.

Från början när vi kom hem till Stefan så hade dom en brasa på tv. Det första Björne sa när han kom dit var: Det brinner på väggen. Och eftersom kvällen skulle innehålla alkohol så bestämde Emelie och jag att vi skulle hålla koll på hur många gånger han skulle säga det under kvällen. Vi slutade iallafall på 9. En lite rolig grej tycker jag.

Lördagen spenderade jag bara hemma framför Psych maraton, med chips och godis. Och igår gjorde jag inte heller många knop.

Idag har jag och mamma bestämt och gjort en lista på vad vi ska äta och baka till julafton. Så någon dag ska vi åka och storhandla och det tycker jag ska bli mysigt. Jag älskar att storhandla med mamma. Så det ser jag framemot.

Kommentera

Publiceras ej