KONSERT 12/9 - Nickelback och Daughtry

0kommentarer

Igår var jag och såg Nickelback och Daughtry i Globen.
Någon timme innan konserten så mötte jag upp Matte och Peter på gullmars. Därifrån gick vi vidare till Globen där vi tog en drink/öl/cider med Johanna och Sophia.
 
Lite efter 19 mötte jag upp mamma och så gick vi in på arenan. Vi intog våra plaster och kollade på Daughtry som var förband. Jag älskar Daughtry och dom var jättebra live men tyvärr så tyckte jag att dom spelade lite tråkiga låtar. Så istället gick jag till baren och hängde med grabbarna en stund innan det var dags för Nickelback att gå upp på scen.
 
Runt halv nio eller något så gick Nickelback äntligen upp på scen. Och vilken show! Dom var grymma, ett skitbra liveband och jag är verkligen glad att jag gick på deras konsert. Bandet verkade vara ett roligt gäng också och underhöll oss på alla möjliga sätt. Man fick sig aboslut ett par härliga skratt då och då. Dom spelade många utav mina favorit låtar och det gillade jag starkt men även låtar som jag aldrig hade hört förr var bra. Då gör man ett riktigt bra jobb! Stämningen var också rätt bra, var väl inte så jätte mycket drag i början med det blev bara bättre och bättre ju längre konserten pågick.
 
Som en utav dom sista låtarna körde dom Gotta be somebody och det är verkligen min favorit låt med dom! Det gjorde min kväll.
 
När konserten var slut mötte jag upp killarna utanför och så åkte vi vidare in mot stan. Gick till Wokhouse och tog en öl/cider. Bara chillade och umgicks. Väldigt roligt och trevligt. Efter tolv någon gång gick vi till donken och åt lite nattmat. Och runt halv två så satte jag mig på en buss hemåt.
 
Jag är väldigt nöjd med kvällen. Konserten var som sagt grym och det var kul att hänga med Matte och Peter. Två utav dom finaste, snällaste och skönaste killarna som finns! Jag hade verkligen inget emot att vara en trio med dom :) Får vi bara se till hänga lite oftare då vi inte ses så ofta!
 
Kom hem halv tre och stupade nästan i säng på en gång, var hur trött som helst.
 
Daughtry

NICKELBACK



















Kommentera

Publiceras ej