DAN FÖRE FREDAG

0kommentarer

Känns bra att det är torsdagkväll, ska bli superskönt att gå på helg i morgon runt 16.30. Kan ju säga att det behövs efter den här veckan.

Idag hade vi vår första planeringsdag utav två. Gick faktiskt väldigt bra och jag har haft en väldigt rolig dag. Trodde först att vi skulle vara tvunga att sitta och lyssna på föredrag i 8 timmar men vi var inte ens i närheten utav det. 8 i morse skulle vi vara på jobbet och äta gemensam frukost, jättetrevligt! Kul att umgås allihopa, det är ju faktiskt inte så ofta man hinner prata med alla då vi jobbar på olika sidor osv. Efter frukosten så promenerade hela gänget till Paletten och då fikade vi där. Sen traskade vi vidare till Stenkulan, där vi hade lite rundvandring då det var många som inte hade varit där innan.

Runt halv elva så började vi gå tillbaka till vårat dagis. Åt lunch och hade lite rast. När vi hade ätit och haft lite rast så var det dags för en 'kurs' i fotografering som tre utav några som jobbar på våra förskolor höll i. Roligt, men samtidigt så handlade det om sånt jag redan kunde så det blev lätt långtråkigt. När de hade pratat klart så fick vi ett uppdrag och så fikade vi samtidigt. Uppdraget var iallafall att vi blev uppdelade i grupper och så skulle vi prata om några bilder vi hade fått. Och tillsammans så skulle vi sen göra en bildanalys. Det var mycket roligare än vad det låter :) Hade en bra grupp och tyckte att det var roligt att höra deras åsikter och deras syn på hur de uppfattade bilden. Väldigt intressant.

När alla grupper var färdiga fick vi alla berätta hur vi upplevde att göra en bildananlys och sen gick vi in och satte oss i fikarummet och så fick var och en berätta hur de tyckte att dagen hade varit. Sen fick vi gå hem, ungefär en timme tidigare än vad vi trott så det var skönt. Dessutom började det spöregna den tiden jag egentligen skulle gått hem så det var ju tur att vi fick gå hem tidigare :)

Efter att jag kom hem har jag inte alls gjort särskilt mycket, hoppade i mjukiskläderna direkt. Mest suttit vid datorn. Lyckades beställa hem ett par kilklackar från Nelly. Hoppas dom är lika fina i verkligheten.

Snart hade jag tänkt att gå och lägga mig, är helt slut efter denna långa dag. Känner hur jag börjar kippa med ögonen. Puss

Kommentera

Publiceras ej