VARNING FÖR MYCKET TEXT!

0kommentarer

Några dagar sedan jag skrev. Men har varit lite upptagen.

Idag jobbade jag från 12-19. Det var fritidshemmens dag och vi har varit ute hela dan. Extra roligt när vi äntligen hade tur med vädret.
När jag kom började vi fixa i ordning utomhus tills senare, blockade fram bord och redskap bland annat. Klockan 15 så började barnen strömma in och det bjöds på korv och senare började de gå till olika stationer som fanns lite överallt runt skolan. Jag stod vid hinderbanan som då såklart tillhörde femkampen. Andra saker som fanns var ansiktsmålning, smyckesförsäljning och det var många som uppträdde på scen. Vid sex när alla barn och föräldrar hade börjat gå, var det dags för oss andra att börja plocka in allt igen. Blev klara runt sju tiden och sen fick jag skjuts hem.

Kom hem och var helt slut. Legat i soffan mest hela tiden, kollade på The Mentalist och sen har jag bara sappat runt lite grann.

Helgen var rätt så fullbokad också vilket var kul.
Fredagen började med att jag åkte ner till Michaela. Där började vi göra oss i ordning för kvällen medans vi kollade på tv. Lite senare droppade Sofie, Sofie och Sandra in och vi började föra. Vid tio satte vi oss på bussen in till stan. Gick till Amba och var där resten av kvällen. Runt tolv kom Fredrik och Anders dit och vi umgicks och dansade med dom. Runt tre traskade vi iväg till donken. Käkade litegrann och sen tog vi bussen hem. Runt halv fem stampade jag in genom dörren.

Vaknade runt tio-elva tiden på lördagmorgon. Låg mest i sängen och kollade på tv, lite sliten var man ju allt. Klockan två gick jag upp och duschade, gjorde mig i ordning och sen skjutsade mamma mig till jobbet.

Slutade klockan 22 men eftersom det var första gången jag jobbade ensam så gick det alltså inte toppen och jag kom inte därifrån för en vid 23. Så pressad som jag var då har jag aldrig känt mig. Och mitt i allt har jag glömt mitt busskort och den helvetesjävla-busschaffören lät mig inte ens åka med till centrum. Så där stod jag halv tolv, ute i spöregnet och kunde inte komma därifrån. Som tur var så kom en granne till oss och hämtade mig, tusen tack!

Bytte kläder när jag kom hem och sen skjutsade mamma ned mig till Michaela. Där Sandra och Sofie redan var. Kollade på film, Wrong turn 3. Den var väl sådär. Efter det åkte Sandra och Sofie hem och jag sov kvar.

Vaknade runt tolv hos Michaela. Vi satte oss i soffan och åt frukost och kollade på Iron Man. Som var riktigt bra. Efter det klädde vi på oss och mötte Sofie i centrum och där bestämde vi oss för att åka till donken. Åt en mcflurry och snackade.

Efteråt åkte vi hem till Mickis och kollade på Avatar. Sofie åkte hem och vi gick ner och köpte glass. Åt middag och kollade på Ace Ventura. Vid tio snåret kom mamma och hämtade mig.

Så det var min helg fartfyllda helg. Mycket trevligt har jag haft och det var en utav dom bästa helgerna på länge.

Nu är det dags för mig att hoppa i säng, puss och godnatt.

Kommentera

Publiceras ej