FÖRSTA ADVENT

0kommentarer

Idag har jag hjälpt mamma och skottat snö. Var ute i en timma ungefär innan vi var klara. Det var faktiskt skönt att vara ute en stund, speciellt idag då jag låg i sängen ganska länge.

Jobbade som sagt igår och slutade klockan 22. Jag var inte hemma förrän en och en halv timme senare. Det gick inga bra bussar så jag var tvungen att åka till Norra Sköndal och sitta och vänta där i tjugo minuter på min buss.

Det gick iallafall bra på jobbet och det har varit ganska mysigt att stå i butiken. Vi har ju haft 1:a adventsyra hela helgen, så all personal har gått omkring i tomteluva hela tiden och vi har satt upp julpynt i hela butiken. Vilket uppskattades både utav oss och kunderna. Eftersom det har varit 1:a advent har det bjudits på glögg och peppakakor i butiken och det har jag självklart gått och smakat på. Då det inte var så jättemycket folk hann jag klart med allt jag skulle göra innan jag stängde och de sista två timmarna kom det kanske in runt tio personer. Väldigt lugnt kan man säga och ganska skönt för min del då jag kan komma iväg lite tidigare.

Igår efter att jag kom hem så bytte jag om till mjukiskläder och sen åt jag litegrann innan jag la mig i soffan och tog det lugnt.

Kommentera

Publiceras ej