PACKAD OCH KLAR

0kommentarer

Väskan är färdigpackad och nu är jag redo för imorgon. Direkt efter att jag slutar så ska jag, Evelina och hennes föräldrar ta bilen till Örebro. Där ska vi bo på hotell och kolla på ishockey bland annat. Ska bli riktigt kul och det ska bli skönt att lämna Stockholm även om vi bara är borta till på lördag.

Egentligen skulle jag börjat halv 10 imorgon men som tur var fick jag byta tider så jag börjar 8.30 istället och slutar 15.30.

Idag på jobbet så hade vi 8 barn på gräshoppan och 8 och 9 på de andra två avdelningarna. Ganska lugnt ändå men när det väl kommer upp i varv är det inte roligt. Då låter det mer som om vi har hundra barn fast vi egentligen bara har 20. Det jobbiga idag var dock att jag sovit super dåligt i natt, så jag gick mest omkring kände mig som en zombie. På vilan kunde jag nästan inte hålla ögonen öppna så jag var tvungen att stänga dom några sekunder då och då även fast jag visste att jag var tvungen att hålla koll på barnen. Man vet aldrig vad dom kan hitta på när man inte ser. Som tur var klarade jag mig igenom dagen utan att somna och när jag slut gick allt som på räls. Hann med bussen som gick nästan precis när jag kom utanför jobbet och jag var hemma på en 25 minuter. Oftast brukar det ta minst 35-40.

Hade tänkt packa resväskan direkt när jag kom hem men jag var tvungen att vila en stund innan jag satte igång. Satt nere och pratade med mamma ett tag. När jag väl började packa flöt det på ganska bra och jag blev klar ganska snabbt. Annars när jag packar brukar jag mest ha panik och inte ha en susning om vad jag ska ha med mig och det brukar då också oftast ta timmar innan jag är färdig, haha. Sen brukar jag också alltid lyckas få med mig alldeles för mycket saker och till och med det tror jag att jag har klarat mig undan den här gången.

Just nu halvligger jag i sängen och kollar på Hitch och snart hade jag väl tänkt stänga av datorn och lägga mig. Puss

Kommentera

Publiceras ej