HÖSTFEST

0kommentarer

Ska bli så skönt med helg imorgon, har dessutom min tidiga fredag så jag slutar 14.15 :) Kan inte bli bättre! Eftersom det är höstlov den här veckan så kommer vi inte ha mer än ungefär 10 barn imorgon så det hade ju faktiskt varit helt okej att jobba sent en dag som imorgon. Men är ändå glad att jag inte behöver, haha.

Idag hade vi höstfest mellan 9 och 11. Alla barnen och även vi vuxna hade klätt ut sig. Var jätteroligt att se hur alla såg ut och dom var så fina. Först på morgonen sjöng vi lite spöksånger och sen blev det grönsaker och dipp och efter det var det dags för en massa olika experiment. Det uppskattades verkligen av barnen :)

Till lunch fick vi (s)maskig tomatsoppa. Inte det godaste i världen men barnen tyckte om det. Efter lunch och vilor så bestämde vi oss för att vara ute på eftermiddagen. Åt korv till mellanmål som alltid när vi får soppa. Jag hade tur att jag inte behövde vara ute så länge dock, var på pedagogforum i en timme. Så även fast jag typ inte fattade ett skvatt av vad de andra pratade om så var det skönt att inte behöva vara ute i den råa kylan.

När jag slutade så åkte jag och mötte mamma på ica och så köpte vi lite mat inför helgen. Hon ska åka bort så vi förberdde lite middagar och sånt.

Sen när vi kommit hem satte jag mig direkt i soffan och restan av kvällen har jag bara tagit det lugnt.

Eftersom jag börjar 8 imorgon så ska jag snart hoppa i säng. GODNATT

Kommentera

Publiceras ej