GODKVÄLL

0kommentarer

Sitter i sängen och har precis slökollat på ett avsnitt av Glee. Hade snart tänkt att gå och lägga mig.

Kan ju säga att det inte var särskilt roligt att komma till jobbet imorse. Får reda på att Christina har blivit sjuk och att det bara är jag och Sara inne hos oss. Paniken började definitivt stiga när man började tänka på hur vi två skulle ta hand om 22 barn ensamma. Som tur var så fick vi in hjälp från det stora huset. Vi klarade det dock rätt så bra för att vara själva med alla men det är alltid skönt med några extra ögon och öron.

Mitt i allt detta så mådde jag dessutom pyton halva dagen. Inte alls roligt men det gick över runt mellanmålet och tur var väl det för det var nästan så att jag själv ville gå hem och lägga mig.

På eftermiddagen var vi ute och det passade väldigt bra efter att ha varit inne en väldans massa timmar. Det är ju faktiskt inte bara barnen som behöver komma ut och få luft, det är ju väldigt skönt för oss vuxna också, och det behövs ibland när man vill ha lite extra energi för att orka en hel dag. Dock har det börjat bli lite kallt ute på eftermiddagarna men än så länge så funkar det.

Efter att jag kom hem från jobbet idag har jag inte gjort något speciellt, den här veckan har jag inte orkat göra så mycket. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag jobbat 8-16.30 hela veckan. Men i morgon är det sista dagen med Kerstins tider och det är jag glad över. Och att det är fredag imorgon kommer inte göra dagen sämre.

Kommentera

Publiceras ej