UTE PÅ ÄVENTYR

0kommentarer

Idag har vi haft planeringsdag på jobbet. Började 8 och vi åt frukost allihopa tillsammans. Nu när vi har planeringsdagar så är alla barn lediga och vad underligt det kändes att vara på dagis utan barn.

När vi hade ätit frukost gick vi iväg till hundängen men kommer på när vi kommit fram dit att vi gått fel och att vi ska till rugbyängen. Så efter en ganska lång omväg kom vi äntligen fram. Träffade två Äventyrs pedagoger som vi skulle spendera dagen med. Gjorde lite olika övningar och lekar. Mitt lag vann charadleken :) Fikade där på ängen och sen var vi på lite äventyr i skogen. Efter det gick vi tillbaka till dagis och åt lunch och hade en timmes rast. Pedagogerna kom till oss och vi lekte lite mer lekar ute på våran gård. Med fallskärm och memory bland annat. Mycket gruppövningar som var roliga. Mot slutet blev det reflektering och sen halv fyra fick vi gå hem. Det var en rolig och lärorik dag och man fick mycket inspiration till vad man kan leka med barnen sen. Vilket lite utav dagen var till för.

Efter jobbet cyklade jag hem och bytte om till träningskläder och sen åkte jag ner till Friskis & Svettis och mötte Josephine. Vi gick på spinning och sen åkte jag hem. Var ju på det förra veckan också men idag var det faktiskt ännu jobbigare. Knäna gjorde riktigt ont och svetten bara rann.

När jag kom hem från träningen så åt jag middag och tog det lugnt framför tv efter en lång och händelserik dag. Gick och duschade och snart ska jag väl hoppa i säng. Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej