VECKAN SOM GÅTT...

0kommentarer

Tänkte inte ens på datorn igår när jag kom hem. Jag åt istället middag och sen la jag mig i soffan och kollade på film.

Då jag inte bloggat så mycket den senaste veckan tänkte jag berätta litegrann nu.

Förra helgen jobbade jag 10-18 både lördag och söndag. Direkt efter jobbet på lördagen ringde Alexandra och vi bestämde att vi skulle hitta på något. Jag och åt middag, duschade och bytte kläder och sen kom hon och Fredde och hämtade mig med bil. Åkte hem till dom en stund innan jag och Alexandra gick iväg några hus bort där några killkompisar höll till och krökade. Var inte alls tänkt att jag skulle dricka men vi blev bjudna så det blev någon drink och några öl. Spelade ölspel och lyssnade på musik. Efter tre började det bli dags att röra på sig, så jag och Tobbe gick till centrum och tog bussen tillsammans då vi skulle åt samma håll. Kom hem runt halv fyra så där lagom rund under fötterna. Somnade med hicka gjorde jag också. Tur var då att jag slocknade så fort jag gick och la mig.

Klockan ringde 8.30 på söndagsmorgon. Men jag var ganska pigg och kom ganska fort upp ur sängen. Gjorde mig iordning snabbt och åkte iväg till jobbet. Och där gick det bra, förutom att jag gick och hickade hela dan och var lite småtrött.

Efter helgen då jag sovit då jag inte sovit så mycket så sov jag ut på måndagen. Det var dock tur att mamma ringde och väckte mig då jag skulle iväg till frisören. Det är väl bra då att jag är snabb på att göra mig i ordning. Efter frissan så mötte jag mamma och sen fick jag hennes ica kort och jag åkte och handlade lite mat. Resten av dagen var jag bara hemma.

På tisdagen gjorde jag inte så mycket och i onsdags hade vi som sagt pizza-kväll hemma hos mig. I torsdags var jag iväg och jobbade i några timmar.

I fredags efter jobbet åkte jag direkt hem till Michaela som jag inte hade träffat på en månad. Där åt jag middag med hela familjen, hemmagjorda hamburgare som var supergoda. Efter middagen så kollade vi på film, I rymden finns inga känslor. Den var riktigt rolig och bra, trodde från början att den skulle vara lite udda men så fel jag hade. Efter gick vi ut på en snabbpromenad och när vi kom tillbaka hem till Mickis så kollade vi lite på Let's dance och sen såg vi Paranormal Activity 2. Runt ett kom mamma och mötte mig med hunden och sen gick vi hem.

Lördagsförmiddagen spenderades bara hemma framför lite olika filmer. Sov också ut efter några jobbdagar vilket var superskönt. På kvällen mötte jag Alexandra, Fredrik och Michaela utanför ICA. Handlade lite gott och sen gick vi hem till Alexandra och Fredrik och spelade lite tv spel och sen kollade vi på tv. Efter ett var det dags att åka hem då alla kände sig jättetrötta.

Länge sen jag hade sån planerad vecka, men det var riktigt kul att äntligen träffas och umgås. Nu ska jag göra mig i ordning för klockan 17 ska jag möta tjejerna i centrum och så ska vi fika hemma hos Michaela. PUSS

Kommentera

Publiceras ej