HELGEN SOM VARIT!

0kommentarer

Kollade alldeles nyss klart på Jersey Shore och snart hade jag tänkt kolla på det nya avsnittet av Castle som kom ut i morse.

Då jag jobbade igår så sov jag ut idag och det var skönt som attan, behövdes verkligen. Har mest varit inne på datorn och sen sett på OC. Efter klockan 18 mötte jag mamma i centrum och jag hämtade ut mitt paket från Ellos och sen så handlade jag och mamma på Ica och lite småsaker på apoteket innan vi åkte hem.

Hemma öppnade jag paketet jag fått och prövade skorna. Och de satt perfekt, tänkte visa bilder senare när jag tagit några i dagsljus.

Då jag var dålig på att skriva i helgen tänkte jag berätta lite nu.
I lördags vaknade jag ganska tidigt så jag åkte med mamma in till stan. Hon skulle jobba lite så medans hon satt på jobbet gick jag runt i lite butiker. Hittade inte så värst mycket men jag fick iallafall med mig en kavaj och en tröja som jag velat ha ett tag.

På kvällen gick jag hem till Klara där vi var några stycken innan vi åkte hem till Linda som fyllde 21. Efter nio när alla var färdiga så tog vi bilen och åkte dit. Var kvar till klockan fem ungefär. Hade inte alls tänkt att dricka heller men både Linda och andra bjöd så jag tackade och tog emot. Jag hade en riktigt lyckad kväll, träffade många jag inte sett på länge och sen många nya ansikten vilket alltid är roligt. Jag och Bahar bestämde oss för att åka hem tillsammans då de andra i vårat sällskap åkte hem tidigare. När vi skulle ta tunnelbanan så vi missar den med några meter. Inte alls kul. Som tur fick vi en taxi snabbt så vi hann med nattbussen från slussen och vi hann till och med köpa lite fyllekäk på mcdonalds. Kom hem efter klockan sex och somnade nästan direkt när jag gick och la mig.

Vaknar klockan 12 på söndagen av att mamma väcker mig och säger att min telefon ringer. Hade missade samtal från min chef och min faster. Ringer upp min chef först och han frågar ifall jag kan komma in och jobba i några timmar. Jag sa ja eftersom jag behöver pengarna och sen så behövde jag inte stänga eller nåt. Efter jag pratat med honom ringde jag min faster och hon var på besök i Stockholm så vi bestämde att hon skulle komma till oss senare.

Gick upp efter att jag pratat klart i telefon, vaknade till lite då jag bara sovit i ungefär fem timmar. Åt frukost och klockan ett så tog jag bussen till jobbet. Jobbade till klockan sex och då åkte jag direkt hem. När jag kommit hem hade min faster och hennes pojkvän kommit hem till oss och mamma höll på att laga mat. Dagen till ära hade mamma lagat gourmetmiddag, kött med potatisgratäng och sallad med en massa gott. Det var väldigt trevligt och mysigt och de stannade kvar till lite efter nio.

Efter de hade åkt satte jag mig i soffan och kollade på tv och där somnade jag. Vaknade klockan sex på måndag morgon och gick upp och la mig i min säng. Gick upp vid tolv igen och gjorde mig i ordning och var inne på datorn innan jag åkte iväg till jobbet. Jobbade 14-22, gick bra och jag var klar i tid när jag stängde. När jag satt i centrum och väntade på bussen träffade jag Danne som också skulle ta samma buss hem. Så vi satt där tillsammans i en kvart och snacka medans vi väntade. Alltid skönt med sällskap som ska till samma ställe.

När jag kommit hem åt gick middag och sen satte jag mig i soffan och bara tog det lungt.

Blev ett ganska långt inlägg men jag skriver för det mesta för mig själv och det är lättare att komma ihåg saker om man får lite detaljer :) Nu ska jag byta kläder och mysa ner mig i soffan. PUSS

Kommentera

Publiceras ej