19/12

0kommentarer

Vilken lång det har varit idag. Kom till jobbet lite innan 8 och var där till ungefär kvart över sju. Slutade klockan 14 men var tvungen att stanna kvar då vi hade APT idag och jag hade inte hunnit hem emellan.

Så när jag hade slutat gick jag in i personalrummet och satte mig där och lyssnade på musik samtidigt som jag redde ut det största garnnystanet. Jag hade inget bättre för mig :P Efter ett tag skulle de ha möte därinne så jag gick in och satte mig i en soffa inne på humlan. Alla barnen var ändå ute så det var lugnt och skönt där. Vid halv fyra så var det ett barn som hade somnat ute på bänken ute i hallen så jag tog in henne till mig och så fick hon ligga på en madrass och sova en stund innan hon skulle upp innan mamma kom.

Vid fyra hade nästan alla barn gått hem och då började kursen som vi skulle ha idag. Dagens ämne var HLR och Första hjälpen. Var faktiskt ganska roligt men samtidigt nyttig och ibland ganska jobbig. Efter att ha hållt på och gjort minst 200 kompretioner så kan jag ju säga att min hand inte är hel längre. Har ont är ganska svullen, hoppas att det går över till imorgon. Sen var det också jobbigt när man skulle blåsa i luft i dockorna som vi hade, var ju nästan så att man själv fick andnöd ibland och behövde hjälp istället. Sen fick vi också lära oss vad vi ska göra om någon får något i halsen och stoppa blödningar. Allt som är jättebra att veta och det är skönt att faktiskt ha lite hum om vad man ska göra om det skulle uppstå en svår situation.

Idag har vi också ätit jullunch på jobbet, var helt okej men jag måste ju säga att det man äter hemma är godast!

Efter jobbet fick jag skjuts av Anne till centrum och därifrån tog jag bussen hem. Direkt när jag kommit innanför dörren så satte jag mig i soffan och åt middag. Och nu har jag suttit här ett tag. Lyssnar på julmusik, som jag äntligen kan göra nu när vi faktiskt har snö ute. Innan hade jag inga julkänslor alls men nu börjar det ordna upp sig :D

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Är supertrött efter den här långa dagen. Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej