10 DAGAR KVAR TILL JULAFTON

0kommentarer

Vilken jobbig dag jag har haft idag, redan efter bara några timmar på jobbet ville jag gå hem och lägga mig för att jag var så trött.

Då en utav fröknarna på min avdelning hade ringt och sjukanmält sig i morse så har vi bara varit tre och det har verkligen varit en pärs. Barnen har sprungit åt alla håll och kanter idag och inte många har lyssnat på vad man har sagt. Sen hade vi två tjejer som bestämde sig för att bli rymlingar och springa utanför grindarna. Vi tror att allt som hänt under dagen beror på att vi hade Lucia igår, typ som en liten baksmälla.

Vi har också hunnit med att vara i kyrkan med tio barn och lyssnat på varför vi firar jul och barnen fick höra historien om Jesus samtidigt som barnen fick klä ut sig till alla karaktärer i historien. Dom skötte sig väldigt bra när de satt och lyssna men när vi väl kom utanför salen så sprang de runt som galningar och vi ångrade väl direkt att vi hade gått dit med allihop :P

När vi kom tillbaka till förskolan så tog jag en väldigt sen rast och efter den var det mellanmål och Christina gick hem så då var det bara jag och Sara kvar. Lite kaos kan man säga men jag tycker vi nästan är hjältinnor som klarar det så jäkla bra bara vi två. Vid tre började barnen äntligen gå hem och då blev det för första gången på hela dagen ganska lugnt. Skulle egentligen slutat fyra men eftersom en är sjuk så fick jag jobba över till halv fem och det uppskattade jag inte kan jag säga. Speciellt inte när jag har jobbat över tre onsdagar i rad nu.

Direkt efter jobbet åkte jag till centrum och hämtade ut ett paket som jag beställde för några veckor sedan. Var ett par Reebok Easytones. Väldigt nöjd och dom var sköna och satt bra på foten.

Efter att jag kommit hem har jag ätit middag och tvättat håret. Just nu pratar jag med Ellinor på skype och kollar på You've got mail som går på tv8. Efter jag pratat klart med Ellinor så kommer jag nog bara ligga i sängen och kolla på film tills jag somnar. Orkar inte så mycket mer. Börjar dessutom 8 istället för halv tio imorgon och då behöver jag sova.  PUSS

En bild från kyrkan idag.

Kommentera

Publiceras ej