UTÖ MED FEST OCH TRE TIMMARS SÖMN.

0kommentarer

Kom hem från Utö igår runt 18. Gick och la mig i sängen och kollade på tv och jag slocknade direkt. Mamma väckte mig en timme senare, dags för middag. Efter att jag ätit klart gick jag och la mig igen. Somnade såklart! Vaknade en gång i natt runt 23 men jag somnade om lika fort. Nu har jag varit vaken sen klockan 10. Så totalt har jag inatt sovit ungefär 16 timmar.

I onsdags morse tog vi båten till Utö och vi var framme 12,20. Direkt när vi kom fram gick vi och köpte något att äta på ica och sen gick vi till campingen och satt där. Senare satte vi upp tältet. Eftersom det var fint väder gick vi sen och sola och bada på berget som låg precis brevid. Låg där i någon timma innan vi gick tillbaka till tältet. Vi var också iväg och fikade på Utö Bageri.

Vi började sen sminka och oss och göra oss i ordning. Gick sen till Seglarbaren och åt middag. Grillad kyckling med pommes och fetaostcréme. Till det drack jag cider. På seglarbaren var det väldigt mysigt, live musik och allt. Det var också ett gäng där som dansade och sjöng till allt. Roligt för oss kanske lite mer pinsamt för dom, då dom alla var över minst 30 och dom enda som höll på. Men men det var kul att kolla på.

När vi hade ätit middag så gick vi tillbaka till tältet, satte oss och förade och lyssnade på musik. Både utanför tältet och på stranden. Vid 22 gick vi till Bakfickan, beställde en mojito och sen satte vi oss på deras uteplats. Några killar kom fram och prata och sen hade vi fått trevligt sällskap. Det bjöds på en massa prata, hurringar och öl. Undrar vem som fick flest hurringar? ;)

Runt två-tre tiden började vi gå ner till deras båt och där vi var vi ett tag. Skulle sen gå vidare någon annanstans men där var folk visst inte lika taggade så vi satte oss utanför vårt tält en stund, då var det bara jag, Sofie, Michaela och Felix. Efter lite dricka, godis och sanning eller konka gick vi tillbaka till hamnen där vi var från början. Satt inne på båten en stund och sen så gick jag, Sofie och Ek och satte oss och spela kort på en bänk. Han vann alla spel vi spela, så han hade en jäkla nybörjartur.

Halv sju började vi gå tillbaka till tältet för att sova. Tog bort sminket och borstade tänderna och sen klev vi ner i sovsäckarna och somnade direkt. Vaknade runt nio och höll på och dö av värmeslag i tältet. Öppnade upp och försökte sova lite till men det gick inte, så istället flyttade vi ut och la oss på gräsmattan med sovsäckar och kuddar och allt. Lyckades iallafall somna till en stund.

Gick upp runt elva och började göra oss i ordning. Gick upp till Bakfickan och letade efter Michaelas jacka, utan lycka. Klockan 12 gick vi till Dannekrogen och åt frukost/lunch. Och om det satt bra i magen :) Vi åt hamburgare och pommes, med ett stort glas kall soda. Kunde inte ha blivit bättre. Efter maten gick vi och packade ihop tältet och alla våra grejer.

Sen gick vi och köpte glass och satte oss på bryggan och doppade fötterna i vattnet. Medans vi sitter där så ser vi killarna från igår och vi ropar på Totte och han vinkar tillbaka och skriker hej. En sekund senare säger han 'vilka är ni?' Och vi höll på och skratta ihjäl oss. Alla andra såg att det var vi utom han. Sen håller den ena killen upp armarna medans han håller något svart och säger; vi har din jacka. Man bara känner lättnaden. Vilken tur att vi träffade dom precis innan de skulle åka. Vi har fortfarande inte jackan men vi skulle ringa dom och så får vi tillbaka den sen.

Efter gick vi och hämtade våran packning och gick ner till hamnen och satt där en stund innan båten kom. Och vem ser vi inte om våran tältkille som vi hade när vi där 2007. Lite roligt tyckte jag.
Vi var hemma i Tyresö igen 17,30. Marie kom och hämtade oss och vi fick skjuts hem.

Kommentera

Publiceras ej