SNART ÄR VI PÅ VÄG

0kommentarer

Ikväll har jag varit hemma hos Michaela och där hade vi myskväll med Frida, Alex och Sofie. Satt i vardagsrummet med bullar och ostbågar och snackade i flera timmar. Jättemys! Speciellt nu när vi ska åka till Norge på onsdag. Nu börjar jag mer och mer förstå att vi faktiskt ska åka. Imorgon ska jag försöka åka in till stan och handla det sista som jag ska ha med mig.

Idag var jag, Sofie och Michaela också på ÖB och ica och handlade mat och andra nödvändigheter till Norge. Efteråt åkte vi hem och kollade på lite lägenheter och sen så åkte Sofie hem och jag och Michaela gjorde middag och kollade på film. Vi har också beställt bussbiljetterna till Oslo idag! Tänk att vi snart är där.

Har förresten haft en toppenhelg även fast jag har jobbat. Efter jobbet i lördags åkte jag som sagt hem och fixade mig och sen åkte jag ner till Michaela. Väl där började vi tända en massa ljus och satte på bra musik och lite senare började alla tjejer rulla in. Satte oss i köket och pratade och spelade ölspel. Runt tio började tiden gå lite för fort och alla började få lite bråttom. Drack upp cidern i ett enda svep och vi halv sprang typ hela vägen ner till bussen. Kommer in till stan och runt elva är vi inne på Ambassadeur. Dansade och hade så jäkla roligt. Det är inte så ofta vi är nästan alla tjejer vilket bara gjorde kvällen ännu roligare.

På Amba träffade vi en killkompis och med honom och några utav hans kompisar så bestämde vi oss för att följa med till White room. Där gled vi in snabbt som blixten och helt plötsligt satt vi vid ett bord och blev bjudna på champagne. Dansade också där som galningar. Har ingen aning alls när vi kom därifrån. Iallafall åkte jag, Michaela, Frida, Mange och Sofie hem till Michaela på efterfest. Eller det kanske inte riktigt blev en efterfest, alla slog sig ner i soffan och kollade på Solsidan. Somnade någon gång runt sju, halv åtta.

Vaknade runt elva och då satte vi på Kopps. Och efter det kollade vi på Heartbreak Hotel. Två kom mamma och hämtade mig, skjutsade hem Mange och sen så åkte jag hem, fixade mig i ordning och fick skjuts till jobbet. Kan ju då meddela att jag efter denna kväll fick världens whiskeyröst och kunde inte alls prata. Hesare har jag aldrig känt mig. Det började redan på white room efter jag tagit en shot och jag kan ju säga att det inte alls är roligt. Då jag jobbar på ett jobb där jag måste prata vilade jag inte direkt rösten. Och kan ju då också berätta att jag fortfarande pratar med en denna fina whiskeyröst och mamma har bett mig att hålla tyst ett antal gånger.

Iallafall så klarade jag av arbetsdagen mycket bra. Kom inte in så mycket kunder och så jag hann göra allt jag skulle göra innan jag stängde. Kändes lite sorgligt att lämna jobbet för sista gången men ändå skönt då det nu känns som vi äntligen är på väg.


Alla mina fina tjejer! Kommer att sakna er grymt mycket. <3

Kommentera

Publiceras ej